Cum largesti pantofi / cizme de piele

Pantofii de piele se pot largi in diferite feluri, unele mai acesibile altele mai putin.

Una din metodele sa largesti pantofii de piele este sa ii porti cat mai mult, dupa ce i-ai dat cu o crema grasa pe exterior (nu se da in interior pentru ca poate deteriora panza, se imbima prea mult in pantofii care nu sunt captusiti, facand suprafata lucioasa si foarte incomoda la purtat - e testata, nu e deloc placut). Acest lucru poate fi dificil in functie de tipul de piele din care sunt facuti, dureaza ceva timp si nu intotdeauna

Dar...exista si spray-uri pentru largit, care se gasesc in magazinele de incaltaminte mai mari. De exemplu, ultima oara am cumparat de la Benvenuti. Imi pare rau sa o spun, desi nu agreez magazinul in sine ca si brand, au niste produse pe care le gasesti destul de greu in alte magazine si la preturi decente.

Bun, deci spray-ul pentru largit se agita bine, si se pulverizeaza spuma in interiorul pantofilor dar si pe exterior, iar apoi se incalta imediat si se poarta pana se usuca bine spuma. de preferat, chiar si pantofii de ocazie sa se incalte cu soseta ca sa preseze pielea mai mult. Eu am reusit sa imi largesc asa niste cizme care teoretic trebuiau sa fie cu jumatate de numar mai mare, dar nu am gasit, mi-a placut modelul foarte mult si am incercat cu metoda asta. Avantajul spray-ului pentru largit este ca isi face treaba repede si exact acolo nde trebuie. Eu am consumat cam un sfert de tup pentru cizmele respective, dar asta pentru ca erau captusite. La pantofi care nu au captuseala de panza groasa, sau e doar pielea toata procedura va merge foarte usor pentru sa spuma de largit intra usor si rapd in piele si actioneaza la fel de rapid.

Alta metoda mai este sa duci pantofii la cizmar, ii pune pe un calapod mai mare si ii tine asa cateva zile pana se largesc putin. Dezavantajul acestei metode este ca largeste pantoful peste tot, nu doar acolo unde are fiecare picior nevoie.

Metode pe care eu nu le-am testat: vata cu spirt/otet/ pusa in locurile unde e nevoie sa se largeasca si incaltat pantoful / cizma asa, pana cedeaza.